16-06-2017 Kandidaat koper vindt het spannend om huis te bezichtigen
We laten ons graag “leiden” in het leven. Zelf even de bus niet besturen, maar achterin zitten, zodat die ander voor ons kan beslissen waar we naar toe gaan. Persoonlijk zit ik liever voorin de bus. In het dagelijks leven worden we met zijn allen bewust en onbewust geleid dan wel beïnvloed. Of het de reclame op de TV is, het lekkere luchtje bij de bakker, de auto waarin je buurman rijdt of de krant die je leest, alle informatie die tot je komt, interpreteert een ieder op zijn of haar manier. Zo ook deze column.
Ook wij als makelaar kunnen een koper beïnvloeden ten tijde van de bezichtiging van een huis. Dat begint al bij de eerste kennismaking –het telefoongesprek- en de handdruk. Vrolijk, stevig, warm, integer en uitnodigend of klef, hard, inhalerig en `bovenhands`. Menig kandidaat koper vindt het nog steeds spannend om andermans huis te bezichtigen. Zodoende adviseren wij onze verkopers niet thuis te zijn en ons de rondleiding te laten verrichten. Op het juiste tempo, bij een 1e bezichtiging zeker niet alle kleine details vertellen, kijken en luisteren naar de kandidaat koper. Onlangs was er een makelaar in Amerika die een film van een luxe woning had laten maken. Verschillende dames in badpakken sierden het terras, het zwembad, de keuken en er kwam een mooie auto de garage ingereden. In hoeverre zal een kandidaat koper en zijn vrouw of partner door deze film worden beïnvloed? Misschien is de rode sportwagen wel afschrikwekkend en valt de kandidaat koper toevallig op mannen. Anderzijds kan de koper denken, wauw; mijn auto’s passen allemaal in de garage, die dame; ja die mag op zondagochtend wel een eitje bij mij komen eten. Wij, als makelaar weten niet exact hoe de chemische werking in de hersenen van de/uw koper werkt, maar we proberen zeker ook in deze markt de koper positief te beïnvloeden zodat we voor u iedere keer het beste resultaat behalen.
Bron; Larens Journaal
De Gouden makelaar in vastgoed Laren Blaricum